Loopneuzen, repetities en zenuwen - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu Loopneuzen, repetities en zenuwen - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

Loopneuzen, repetities en zenuwen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 September 2011 | Denemarken, Silkeborg

Hallo allemaal!

In vorige blog had ik voorspeld dat ik misschien wel wat vaker een blogje ging schrijven, en ik had gelijk...

Te beginnen met dinsdagochtend. Toen ik wakker werd was ik opeens snotsnik verkouden. Daar schrok ik natuurlijk een beetje van, want met de performance in het vooruitzicht was het een slechte timing om ziek te worden... We begonnen de dag met 'Awakening'. Deze week was de joker 'Crazy morning rave' en daar had ik me voor ingeschreven. Het kwam er op neer dat we om 9 uur 's ochtends met een stuk of 15 mensen uit ons dak stonden te gaan in de grote zaal van de big stage waar het enige licht uit de twee hoge ramen kwam. Een gast van de electronic music line was aan het DJ'en en wij stonden daar te dansen. Een erg bijzondere manier om wakker te worden, want de hele situatie was een beetje onwerkelijk. Jammer dat ik me niet zo top voelde...

Gelukkig hadden we die ochtend een 'overgangenrepetitie' dus toen zat mn snothoofd (sorry) niet zo in de weg. 's Middags had ik eigenlijk 'Reflections' maar omdat ik dat als extra vak heb gekozen en ik wilde slapen en nog moest repeteren heb ik dat maar een weekje overgeslagen. Na een hele fijne repetitie met Sine heb ik 1,5 uur geslapen. Dat was wel nodig, want direct na het eten had ik 1,5 uur 'Inventing Reality' en daarna een concert van een hele gave big band genaamd 'Blood, Sweat, Drum 'n Bass'. Heel erg cool :)

De volgende dag was de grote dag! :D Hoewel ik 's nachts een paar keer wakker geworden was om mn neus te snuiten en dus niet zo'n top nacht had (mijn arme roomie had het zwaarder te verduren: ik heb blijkbaar de hele nacht liggen hoesten) voelde ik me best wel goed! En ook de rest van de dag had ik weinig tot geen last van mijn verkoudheid.
We begonnen om 10 uur met de generale repetitie, compleet met kostuums, licht en geluid (handig bij het playbacken van de popstars). De repetitie ging zoals een generale repetitie hoort te gaan: ruk. Ik verklootte 3 van de 4 acts waar ik in zat, de Madonna-dans was het grote succes... In de Marilyn-dans bewoog ik te veel over het podium, in de scene met Sine blokte mijn lichaam de emoties en na de Tina dans kreeg ik weer te horen dat ik 'different' danste... Ik begon me (een beetje (erg)) zorgen te maken, maar na de lunch kwam ik erachter dat het enige wat ik anders deed tijdens de Tina-dans was de positie van mijn hoofd tijdens een bepaald pasje, en de andere twee problemen bleken ook goed oplosbaar :)

Om 20.00 waren we dus ready to go! Met gezonde spanningen gingen we de vloer op, en de meeste van ons kwamen er weer met een tevreden gevoel vanaf! Ik weet niet zeker of ik tot die laatste categorie behoor, dat zie ik morgen op de video :) Ik ben er namelijk voor de zoveelste keer achter gekomen dat ik niet echt nadenk als ik op het toneel sta. In ieder geval kan ik me na afloop niet meer precies herinneren wat ik gedaan heb, of ik wel heb toegepast wat ik heb geleerd, of ik niet iets ben vergeten en meer van dat soort dingen. Aan de ene kant is dat goed, want als je je op het toneel te bewust bent van je eigen 'ik' en daarover na denkt zit je waarschijnlijk niet helemaal in je karakter. Aan de andere kant is het frustrerend omdat het voelt alsof je niet kan leren van je prestatie en alsof je voor niks zo hard geoefend hebt. Daarom ben ik heel erg blij dat het gefilmd is. Trouwens, het film bestand is waarschijnlijk te groot om op youtube of facebook of deze site te zetten, dus ik zal 'em hier er daar rondsturen via WeTransfer ofzo, dan kan die vanaf daar verder verspreid worden onder jullie Hollanders :) De foto's komen in elk geval wel op facebook en dit blog.

Na een kleine afterparty en veel goeie reacties van onze mede-studenten was er een einde gekomen aan de dag, en ook aan de Stanislavski-periode met Mette. Het was super leuk, super intens, en enorm leerzaam. We hebben hard gewerkt, we hebben ons kut gevoeld en we hebben heel erg veel gelachen met z'n alle. Het was ook heel goed en leerzaam om een tijdje met een andere docent te werken. Ik was al een klein beetje 'gewaarschuwd' van te voren dat de aanpak van Mette en Karin heel erg verschillend is, maar er werd ons verzekerd dat ze naar hetzelfde doel streven. Mette kan een beetje streng zijn, maar daardoor heel duidelijk en eerlijk. Je weet dus altijd waar je aan toe bent. Verder is ze heel erg aardig, jong, leuk, ambitieus en dus een hele goeie docent. Dit alles resulteerde in een (ik denk toch wel) mooie eindproductie. Over de foto's ben ik in elk geval best tevreden ;)

Vandaag hebben we de afgelopen periode besproken en hadden we 's middags weer een erg leuke les 'Interculturel Understanding'. Morgen gaan we met de hele school op een trip naar Arhus om een toneelschool en een museum te bezoeken. Klinkt cool huh :) Owja, en zaterdag gaan we pannenkoeken bakken voor iedereen.

Nou, dat was niet bepaald een kort blogje, maarja... Het leven van een artiest is nou eenmaal veelbewogen ;) Geintje...

Tot de volgende keer!
Veel liefs, Suzanne

  • 22 September 2011 - 20:18

    Annelies:

    xxxxxxxXXXXXXX
    mamma!!

  • 22 September 2011 - 21:06

    Merel:

    Echt heel erg leuk suus !!!!!!!!!
    xxxxx merel

  • 22 September 2011 - 21:36

    Willemijn:

    Tjonge, het is inderdaad een enorm verhaal maar je doet ook zo veel! Wat is het allemaal spannend en wat wat leer je een boel! Leuk om mee te lezen. Lieffffssssss Willemijn

  • 25 September 2011 - 06:18

    Doortje :

    een erg leuk verhaal Suus !!!!!!!!! ik zie aan je verhaal en de foto`s dat je het erg leuk hebt
    xxxxxxxxxxxxxxx Doortje

  • 28 September 2011 - 07:44

    Lizz:

    suus suus suus toch..
    wat een verhalen.
    helemaal super en leuk om te lezen hoe jij het meemaakt... en goed dat je het toch best wel persoonlijk kan vertellen..

    Volgens mij helpt dat blog schrijven voor jezelf ook wel... dat denk je weer even terug aan alle leuke dingen die je gedaan hebt en beleef je ze eigenlijk in het kort nog een keer...

    mijn mail heb k gister verstuurd..
    en daarnet een vergeten foto erachteraan gestuurd !
    en zoals je weet.. geen haast met beantwoorden !

    het was weer leuk om (eindelijk) je blog weer gelezen te hebben !

    en NIET ziek worden he ...

    kus kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 39495

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: