Dansen, dansen en nog eens dansen - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu Dansen, dansen en nog eens dansen - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

Dansen, dansen en nog eens dansen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 September 2011 | Denemarken, Silkeborg

Een hele goede middag allemaal!

Vanuit het regenachtige Silkeborg is het tijd voor een verslagje van de afgelopen week :)

Allereerst de lessen met de Stanislavskymethode van Mette. Over twee dagen is de presentatie en de voorbereidingen zijn al een heel eind gevorderd. Er zijn wel een aantal dingen veranderd.. Ten eerste is de vader-dochter scene die ik zou doen met mijn griekse klasgenoot geschrapt. We hadden het een paar keer gedaan met z'n tweeën, maar toen we het de volgende dag voor het eerst aan de lerares moesten laten zien was mijn tegenspeler niet in de les. Bovendien was toen net de volgorde gemaakt, en daar stond de lesbiescene niet op. Toen ik moest kiezen tussen die en de vader-dochter scene heb ik voor die eerste gekozen omdat die laatste niet zo lekker liep enzo... Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik daarvoor heb gekozen, want de scene met Sine (de lesbische vriendin scene dus, heet officieel 'Dinner') is heel erg vet geworden! Mette heeft er een script voor geschreven, maar die is bijna geheel gebaseerd op het materiaal wat Sine en ik eerder gemaakt hadden. Dat geldt niet voor het stuk dat zij mij moet zoenen, maar dat maakt de scene wel een stuk spannender! Onze klasgenoten waren dan ook erg verbaasd toen ze het vandaag voor het eerst zagen :)
Verder is mijn Marilyn Monroe nog hetzelfde, en hopelijk zelfs verbeterd. Dan is er nog de Madonna dans... Toen we die vorige week aan de lerares lieten zien zei ze heel subtiel: "Suzanne, you're dancing slightly different. But it's fine, we keep it that way." Dus nu ben ik het domme achtergronddanseresje dat geen idee heeft wat ze aan het doen is en daarom enorm faalt. Erg grappig om te doen! :D Het brengt alleen wel een ander probleem met zich mee: de Tina Turner dans... Daar ben ik namelijk ook in het achtergrondkoortje en je begrijpt dat ik na zo'n aanwijzing niet meer zo zeker was van mijn danstalent (niet dat ik daar ooit zo erg in geloofde, maar het maakt het in elk geval niet makkelijker). Ik had namelijk ook al moeite met die pasjes, en als het publiek mij eerst heeft zien falen moet ik wel heel erg goed zijn om daarna iedereen ervan te overtuigen dat ik wel kan dansen.. Extra pressure dus. Maar na 100x vragen aan de 'echte Tina' of ze wel zeker wist dat ik haar achtergronddanseres moest zijn (waarna ze me elke keer ervan probeerde te overtuigen dat het echt wel goed zat) en een peptalk van mijn lieve roomie heb ik besloten er toch maar voor te gaan. Dit is namelijk de perfecte plek om op je bek te gaan en alles te proberen. Daarnaast heb ik nog twee (en toen zelfs 5) dagen om die dans onder de knie te krijgen en ik denk dat dat wel moet lukken. Dat dus allemaal woensdag, en daar heb ik heel veel zin in! :D Vandaag hadden we de eerste doorloop met kostuums en licht, en het ging redelijk goed. Precies zoals het hoort bij een repetitie.

Wat is er verder gebeurd...?

Vrijdag was er café! Het thema was music festival, en we hadden alle leerlingen opgedeeld in vier kampen. Elk kamp moest zijn eigen thema bedenken. Zo waren er uiteindelijk vier soorten festivalbezoekers: Emo's, de dead celeberties, de Swedisch people (die schijnen in Denemarken ruim vertegenwoordigt te zijn op festivals) en ik zat bij de gangsters. Het was een leuk feest, de zaal was leuk aangekleed en de muziek was best goed :) Het was niet zo leuk als de gender switch party (sommige jongens hebben nog steeds nagellak op!!!) maar het was zeker geslaagd.

Zoals altijd heb ik weer het knagende gevoel dat ik iets ben vergeten te vertellen wat de afgelopen week wel in mijn hoofd op is gekomen om te schrijven, maar daar is nu even niks meer aan te doen.. Misschien zal ik voortaan wat vaker een korter blogje schrijven, dan is mijn geheugen nog wat verser :)

Dat merken jullie dus vanzelf wel allemaal! Misschien kan ik na woensdag wel een youtube-linkje plaatsen van onze voorstelling.. Nu eerst nog maar een keer repeteren.
Tot snel!
xxxx Suus

  • 19 September 2011 - 14:03

    Annelies:

    Hoi lieve Suus,

    Wat spannend allemaal!! Dansen, zoenen, feesten! Ik hoop echt dat er een filmpje van de presentatie komt. Wie gaan er allemaal kijken? De andere studenten of ook mensen van buitenaf?
    Heel veel toi-toi-toi woensdag!
    xxxxx, mamma

  • 19 September 2011 - 17:20

    Jacobijn:

    Mooie verhalen, vraagt inderdaad om veel filmpjes voor ons als achterblijvers.

    Knuffels van ons allemaaL!

  • 19 September 2011 - 20:25

    Karen Kammeraat:

    Leuk al je verhalen! We snappen wel dat je niet meer aan smurfen toekomt. Heb onlangs reisgids Peru gekocht, ga in oktober. Als ik terug ben gaat ie naar jou! (al ben je nu waarschijnlijk nog helemaal niet met Peru bezig ;-)

  • 19 September 2011 - 21:58

    P, You Know!:

    Eey suus klinkt weer top!;) en dat dansje daar ram jij jezelf wel doorheen! En anders wel op de manier die voor mij ook al jaren effectief bleek te zijn... Gênant voor mij maar deste leuker voor de zaal... Maar er zijn ergere dingen gewoon doorgaan met ademhalen werkt altijd!;) Goed dat was al mijn toneel/dans/acteer kennis dan weer...;) Miss dat ik langskom? Wat je nog wilde vertellen? Trouwens bij deze!;) tickets zijn geboekt... Had je nog geprobeerd te bellen maar mn timing blijkt niet altijd zo subliem...;) ik hebber in elk geval super veel zinan!;)

    Xx peppie

  • 20 September 2011 - 20:59

    Willemijn:

    Wauw: "Dit is een perfecte plek om op je bek te gaan'. Suus, wat geweldig om te horen dat je je zo veilig voelt! Fantastisch! Zet em op, probeer alles, val zacht en sta met een lach weer op. Ik ben trots op je! Willemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 39492

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: