pannenkoeken, spierpijn en latex - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu pannenkoeken, spierpijn en latex - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

pannenkoeken, spierpijn en latex

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

31 Oktober 2011 | Denemarken, Silkeborg

Hallo geitenbreiers!

Wat een heerlijk maandag middag! Vinden jullie ook niet? :) Ik heb deze middag vrij en dus mooi de tijd om een blogje te schrijven :)

Alweer bijna een week geleden hebben jullie kunnen lezen over het bezoek van Emma, papa en mama. Geschreven door niemand minder dan mijn kleine zusje zelf. Daar heb ik niks meer aan toe te voegen, ik kan alleen maar bevestigen dat het heel leuk was dat ze er waren en dat ik alles hier aan ze kon laten zien!

Over de rest van dat weekend kan ik alleen nog vertellen dat we zondag middag weer pannenkoeken hebben gebakken, en dat was weer een groot succes :)

Dan maar door over het werk van afgelopen week. Want gewerkt hebben we! Het was de eerste week van physical theatre, gegeven door Magnus. Hij is de man van Karin, onze stem docent. Veel stem komt er in zijn lessen echter niet aan te pas, zoals de naam zegt. We doen oefeningen waarin we ons lichaam leren gebruiken, onszelf te plaatsen in de ruimte, op elkaar te letten en dat soort dingen. Het is eigenlijk een beetje moeilijk uitleggen, maar het komt erop neer dat we veel rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Met andere woorden: spierpijn. We hebben bijvoorbeeld een soort concentratieoefening waarbij we beginnen in een cirkel. Eén iemand begint naar voren te vallen terwijl diegene oogcontact heeft/zoekt met iemand anders uit de kring. Als die tweede dat ziet zegt 'ie "yes", wat voor de vallende persoon betekend dat 'ie geaccepteerd is en mag stoppen met vallen. De vallende persoon rent dan naar de plek van degene die "yes" zei, die op dat moment in de richting van een nieuw persoon valt en dan rent. Je moet dus goed in de gaten houden wie er aan het vallen is, zodat je op tijd "yes" zegt als iemand naar jou valt, voordat diegene echt valt. Op een gegeven moment wordt de "yes" vervangen door een lange stok. Als je de stok hebt loop/ren je naar het midden van de cirkel, richt je je tot iemand anders in de cirkel en als die gene dan z'n handen omhoog houdt, kan je de stok gooien. Degene die 'em dan krijgt, loopt vervolgens naar het midden zodat de eerste zijn/haar plek kan overnemen. Na een tijdje kan je dit ook met twee of drie stokken spelen. Je kan je voorstellen dat het best wel eng is om te doen, met al die rondvliegende stokken. Je moet je dus heel goed concentreren en je aan de regels houden. Zeker als je vervolgens de cirkel verlaat en hetzelfde doet terwijl je rond rent door de ruimte.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is (kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk) en dat je een beetje een idee hebt van wat we aan het doen zijn. Deze en komende week hebben we namelijk weer physical theatre :)

Maar er was meer de afgelopen week... Woensdag hadden we (ik met nog drie meisjes en één jongen van de school) een repetitie voor de modeshow die voor dit weekend gepland stond. De choreograaf had wel al een soort manuscript gemaakt, maar echt een show was het nog niet. Gelukkig hoefden we deze keer onszelf niet in de latexpakjes te hijsen en hoefden we alleen de schoenen aan (niet dat die wel comfortabel waren, maar toch). We zijn door de scene's gelopen en begonnen met wat afspraken maken over hoe we het zouden doen.

Afgelopen zaterdag was het dan echt tijd voor de repetitie. Nog moe van het feest van de vorige avond (het afscheidsfeest van de directeur, waar we met een aantal mensen van de theatre line een paar improvisatie spellen hebben gedaan) stonden we om 12.00 uur klaar voor de eerste repetitie. Wonderbaarlijk maar waar hebben we in acht uur tijd een hele voorstelling in elkaar gezet en zelfs nog een doorloop gedaan! Zondag was om 16.00 uur de show zelf, dus begonnen we om 10.00 uur met het doorlopen van de dingen die nog niet helemaal smooth waren. Om 12.00 deden we een doorloop met kostuums en om 15.30 stond er al een rij buiten! Om 16.00 uur stonden we dus klaar in onze korsetten met make-up op en hoge hakken aan. Ik had (net als bijna alle anderen) vier setjes en tussen de verschillende "scenes" door moest er als een malle worden omgekleed. Gelukkig hadden we daar -heel profi- hulp bij van een aantal aardige dames :) Uiteindelijk ging alles heel erg goed! Er waren veel mensen en iedereen vond het leuk. Ik was telkens precies op tijd klaar met omkleden en ben net niet van m'n hoge hakken (10-15 cm) afgevallen :) De foto's komen hopelijk binnenkort :D

Vandaag dus weer goed begonnen met physical theatre, en vanmiddag vrij omdat de andere docent physical theatre ziek was. Morgen weer lekker rennen, maar eerst een kussengevecht om 09.00 's ochtends als awakening. Klinkt top, niet dan? ;)

En natuurlijk horen jullie weer van mij zodra ik iets interessants te melden heb. Voor het geval er niks interessants gebeurd heb ik een klein opdrachtje voor iedereen: schrijf in een reactie (of mail of facebook bericht) een vraag op over mijn leven hier, de lessen, de school, de mensen, wat dan ook. Iets wat ik nog niet verteld heb en wat je gemist hebt in m'n verhalen tot nu toe. Ik ga proberen ze allemaal te beantwoorden in m'n volgende blog :)

Dikke kus, en tot dan!
Suus

• 31 Oktober 2011 - 18:33

Emma:

Heey lieve suus,
    leuk leuk! ben echt wel benieuwd naar die foto's :) Heb je al weer wat hartjes op?? :P spreek je hopelijk snel weer via skype of zo!!!

XXXXXXXXXXXX

• 01 November 2011 - 06:04

Doortje :

hoi suus
    weer een superr verhaal
    nog wat foto`s en het is helemaal compleet!!!!!!!!!
    xxxxxxxxxxxDoortje

• 08 November 2011 - 17:22

Opa:

Hier 2 vragen n.a.v. je laatste alinea:
    1.Ik begrijp dat er medestudenten zijn die een ander vakkenpakket hebben dan jij. Is dat zo en zo ja heb je dan wel contact met die lui? Of leeft iedereen in zijn/haar eigen wereld?
    2.Wordt er ook nog structureel iets gedaan aan sport? Wat zijn daarvoor de faciliteiten? Waaraan doe jij dan mee?

• 11 November 2011 - 13:41

Doortje: