Geschoren benen, grote steden en Afrikaanse dans - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu Geschoren benen, grote steden en Afrikaanse dans - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

Geschoren benen, grote steden en Afrikaanse dans

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 September 2011 | Denemarken, Silkeborg

Hallo allemaal!

Het is weer een heerlijke zondag in het gezellig Performers House, en er zijn de afgelopen dagen een paar leuke dingen gebeurd die ik met jullie wil delen :)

Afgelopen week was alweer de laatste week waarin we met Karin aan onze stem werkten. Ik werkte aan een monoloog van Samuel Beckett en ik merkte dat ik het mezelf niet makkelijk had gemaakt. Eigenlijk wist ik dat van tevoren en ik had er zelfs expres voor gekozen om niet de bekende weg te kiezen. Toch was het misschien niet de meest geschikte tekst, omdat het heel abstract was en ik dus vooral moest focussen op het onderwerp van de tekst. Daardoor had ik wat minder te tijd om aan de hand van m'n tekst technisch aan m'n stem of spel te werken, maar gelukkig hebben we veel andere oefeningen gedaan waardoor ik dat wel kon doen. Ook door het kijken naar mijn medestudenten heb ik veel geleerd (al was het soms moeilijk om mijn ogen open te houden als we 1,5 uur aan de kant moesten zitten om te luisteren naar Deense teksten...). Al met al ben ik dus wel heel erg blij met wat we de afgelopen weken hebben gedaan en de voortgang die ik heb gemaakt met mijn houding en mijn stem.

En dan vrijdag! Het was de dag van het eerste café! Met de cafe-group hadden we het thema 'Gender Switch' bedacht, dus de jongens gingen verkleed als meisjes en de meisjes als jongens. Met 2 andere hadden we een poster gemaakt, die zal ik proberen te uploaden als foto. Verder hadden we bedacht dat de 'jongens' (ik dus) van te voren moesten verzamelen om een naam te trekken van een van de 'meisjes' die onze date zou zijn voor de avond. Om 20.00 was iedereen er klaar voor en was het tijd om onze jongens op te halen van hun kamer. Mijn date was Mikkel B., een grote jongen die zich prachtig had opgemaakt (ook daarvan hopelijk foto's op deze site). Eigenlijk zagen alle jongens er fantastisch uit: sommige hadden zelfs hun benen geschoren! Ja, het was soms schokkend hoe serieus die jongens het namen, maar daardoor des te leuker natuurlijk!
Gedrurende de avond waren er een aantal optredens, vooral van de leerlingen van de music line, die hadden allemaal een nummer geschreven en dat lieten ze horen. Halverwege de avond was het tijd voor de miss en mister verkiezing. Twee meiden uit de cafe-group hadden een spel bedacht voor de "meisjes" op het feest: een modeshow! Vol overtuiging waagden de 'meiden' zich op de catwalk. De 5 overgebleven 'vrouwen' moesten allemaal nog een vraag beantwoorden en uiteindelijk werd de "zweedse Sonja" (in werkelijkheid de Amerikaanse Ian) Miss Performers House.
Maar dan: wat is een Miss zonder Mister? Twee jongens uit de cafe-group hadden een spel bedacht voor de "mannen". In de eerste ronde ging het erom wie er het best kon dansen, als een jongen. Samen met 4 anderen werd ik uitgekozen! Tot mijn eigen verbazing natuurlijk... De tweede ronde bestond uit het beantwoorden van een aantal vragen waar alle mannen 'natuurlijk' het antwoord op weten, zoals: wat is de volgorde van de Star Wars films, wanneer mag een man zitten plassen, en welk bedrijf maakte de game 'World of Warcraft'? Met een heel klein beetje hulp van het publiek sloeg ik me wonder boven wonder ook door deze ronde heen! Er waren nu nog maar 3 "mannen" over, en we moesten alle drie een openingszin op Miss Performers House loslaten. Met de zin "Is it really so hot in here or is that you?" werd ik 2e! En daar ben ik stiekem best een beetje trots op ;)
Omdat ik in de cafe-group zit had ik ook bardienst, en ik had de mazzel dat ik van 02.00 tot 03.00 de bartender moest zijn. Ik heb welgeteld vier biertjes verkocht, en daarna was het feest dan ook echt afgelopen. Met het geldkistje onder mijn arm (tsja, dat is de taak van de laatste bartender) ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik geslapen als een roosje :) Het was een heel erg gezellig feest, en ik kan nu al niet wachten tot het volgende cafe! Tip voor iedereen die op bezoek wil komen: er is een cafe om de week, dus als je wilt kan je je bezoek daarop afstemmen ;)

De volgende dag (gister) ben ik na de brunch samen met mijn kamergenootje Bowy naar Arhus geweest. Er was daar een festival in de stad en we hadden allebei wel zin om even weg te gaan uit Silkeborg. We We hebben daar dus twee uurtjes rond gelopen, gewinkeld en koffie gedronken. Het was qua weer ook een heerlijke dag en het was super gezellig, dus we waren allebei blij dat we er even uit waren. Ook fijn dat we ons even in een grote stad konden begeven: op zo'n gezellig dorpje als Silkeborg raak je op een gegeven moment toch een klein beetje uitgekeken. 's Avonds was het alweer tijd voor het volgende feestje. Zoals ik volgens mij verteld heb zijn hier vijf mensen uit Ghana die hier vanuit de organisatie 'African Footprint' lessen volgen. Een tijdje geleden hadden ze een CD opgenomen, en gister was de releas party daarvan. Ze hadden er echt een hele goeie show van gemaakt met ook nog een mooie speech van de oprichter, waarbij menige van ons (waaronder ik) even een traantje weg moest pinken. Ik heb dan ook de CD gekocht en het klink heerlijk!

Vandaag is het een heerlijke zondag. We hebben de was gedaan, de kamer geboend en straks gaan Bowy en ik even lekker muziek maken in een van de music studio's.

De grote conclusie is dus weer dat het hier helemaal geweldig is. Ik heb het ongelofelijk naar mijn zin en ben blij dat ik dat zo met jullie kan delen :) En zoals gezegd: de foto's komen eraan!

Hoewel ik het idee heb dat ik iets belangrijks vergeet te vertellen ga ik er nu toch echt mee stoppen, en zal ik komende week weer van me laten horen. Volgende week belooft een hele interessante te worden: we gaan met een andere lerares aan de Stanislavski-methode werken, en daarmee ook een kleine productie maken. Daarover later dus meer!

Heel veel liefs en Deense groetjes, Suzanne

  • 04 September 2011 - 14:19

    Liz:

    ik heb alleen het eerste deel net snel even kunnen lezen omdat ik nu weg moet, maar ik vind het nu al leuk.. met de geschoren benen XD

    ik lees vanavond de rest :P
    xxxxx

  • 04 September 2011 - 14:56

    Annelies:

    Die eerste foto is de gekste, haha, die benen (geschoren????)!! En wie houdt het biertje vast??

    Wij missen volgens mij het cafe als we in de week van 17 oktober komen :(

    xxx mamma!!

  • 04 September 2011 - 14:59

    Emma:

    Wat leuk wat leuk. Haha die foto's zijn echt GENIAAL!!
    Heel veel plezier volgende week met de stani.....- methode!!
    xXXX heel veel kusjes

  • 04 September 2011 - 15:11

    Cocky:

    Wat een mooi verhaal weer! Ik vind je verslagen heel goed geschreven. Zo kunnen we op afstand met je meeleven. Leuk!

  • 04 September 2011 - 18:14

    Willemijn:

    Pfoe, de Stanislavksi methode. Dat wordt een pittige toestand: tot de bodem van je ziel en liefst nog dieper. In de serie Fame zingt Doris er een liedje over. Kan het helaas niet vinden. 'So I duck right down to the bottom of myself to see what I had inside, and I cried, I cried...' Hopelijk hoeven jullie niet zo ver! Het klinkt allemaal heel gezellig en leuk. Volgens mij begint het al behoorlijk te wennen. Fijn dat er bezoekt aan komt ;-) XXX Willemijn

  • 04 September 2011 - 20:11

    Liz:

    nou nu helemaal gelezen :P
    super leuk !

    even klein detail vraagje over de foto's :P wiens iphone 4 heb je daar in je handjes meneer ?? :P

    have fun en ben benieuwd naar je volgende update !!

    x

  • 05 September 2011 - 20:42

    Floor:

    Geweldig Suus! De foto's waren al leuk maar het verhaal erbij maakt het nog vetter :) Sowieso dat ik er alles aan ga doen om te komen als er een cafe is!! ;)
    Liefs!

  • 06 September 2011 - 19:12

    Doortje:

    echt een grappig verhaal de foto`s waren gek haha xxxxxxxxxxxxxdoortje

  • 11 September 2011 - 18:33

    Hil&Bé:

    Leuk Suuz! We gaan je volgen.
    grtjs
    H&B

  • 21 September 2011 - 07:52

    Eva:

    Heeel leuk verhaal suus! EN hele leuke foto's. Sexy dame heb je aan de haak geslagen hoor!!
    Xx Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 39492

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: