Kano's, keukens en feestjes - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu Kano's, keukens en feestjes - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

Kano's, keukens en feestjes

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 Augustus 2011 | Denemarken, Silkeborg

God eftermiddag kaaskoppen!

Zoals beloofd weer een verslagje uit Silkeborg! Ik heb 25 minuten, dus ga proberen in recordtempo een heel weekend te beschrijven :)

Het begon vrijdagmiddag, toen we vertrokken naar de kanotrip. Ik had verwacht dat we met onze slaapzakjes en tenten in de kano's ergens heen zouden varen, maar het bleek íets minder avontuurlijk. We vertrokken met een bus naar een bos, waar we de tenten op zetten. We hadden een groot (glooiend) grasveld tot onze beschikking, en een iets hoger gelegen open plek in het bos met een kampvuur plek, 2 tafels en 2 shelters. De shelters werden in eerste instantie gebruikt om de bagage in te droppen maar het werd uiteindelijk mijn slaapplek. Daarover later meer.. *ooooeh*

Vanuit onze kampeerplek liepen we naar het boothuis waar we onze mooie oranje zwemvestjes aantrokken en waardevollespullen achter lieten. Op dat moment waren we nog vol vrolijkheid en optimisme, niet wetend wat voor een geweld de wind op ons los zou laten op het water. Toen we van het boothuis naar de waterkant liepen waar de kano's lagen zagen we wat ons te wachten stond: tegenwind. Harde tegenwind en 'hoge' golven. We zouden tegen de wind in naar een stadje kanoën om daar te gaan barbecueën. Na twee uur varen (of vechten) kwamen we aan. Het stadje hadden we niet gehaald, maar het was een mooie plek om te stoppen waar we ijs konden kopen en een duik konden nemen (koud!). Ook de barbecue smaakte er niet minder om, en de tocht zelf was eigenlijk heel leuk! Na het eten gingen we terug en hoewel het even regende op het moment dat we vertrokken, was de terugreis een stuk comfortabeler. Na ongeveer een half uur waren we weer waar we begonnen waren en na het opruimen van de kano's en zwemvesten liepen we terug naar onze kampeerplek. Alleen al tot hier vond ik het heel erg leuk! De sfeer was relaxt, iedereen was vrolijk en het was leuk om te doen: met al die kano'tjes en oranje vestjes het grote meer op. Maar er kwam meer! Toen het donker werd hebben we een spelgespeeld: het smokkelspel. Heel simpel: het ene team (de smokkelaars) proberen spullen van de ene plek in het bos (onze kampeerplek) naar een andere plek in het bos (een picknicktafel) te smokkelen. Het tweede team (de politie) probeert dat te voorkomen door de smokkelaars te tikken en ze vervolgens te fouilleren op smokkelwaar. Een ontzettend leuk spel, waar ik niet zo goed in ben (er zijn geen lantarenpalen in het bos) maar wat onwijs leuk is om te spelen!

Na het spel en een zak marshmallows bij het kampvuur begon het rond 22.30 te regenen. De meeste mensen hadden hun spullen al van de shelters naar de tenten versjouwd, anderen renden met hun spullen via de shelter naar de tent. Mijn spullen lagen nog in de shelter omdat ik daar misschien wilde gaan slapen. Tijdens de regen bedacht ik om na dit "buitje" naar de tent te lopen, terwijl zeven anderen hun matjes begonnen uit te rollen in shelter. Maar al snel kwam ik erachter dat het voor de rest van de nacht zou blijven regenen, dat een shelter veel comfortabeler is en dat het daar eigenlijk ook wel gezellig was! Uiteindelijk ben is daar dus gebleven. Voor het complete plaatje: de shelter bestond uit een puntdak, dat aan beide kanten ver doorliep naar de grond. Aan drie van de vier kanten was een houtenmuur en in de shelter zelf was één grote plank. Via de vierde, open, kant kon je dus naar 'binnen' door onder het dak door te bukken. Door dat lange lage dak was die vierde kant dus ook goed beschut. Al mat al was het er heel gezellig en knus. Funny fact: al mijn zeven sheltergenoten waren jongens, waarvan één de leiding. Al snel begonnen we moppen te vertellen (ook een paar grapige, maar vrouwonvriendelijke moppen :P) en was het heel gezellig.

De volgende dag was er ontbijt en zijn we naar het hoogste punt in Denemarken gelopen. *waaaaat?!* Jaja, maarliefst 157 meter (ter vergelijking: de sint-pietersberg is iets van 350 meter). Wat ook heel "grappig" was: op weg daar naartoe liepen we langs het water naar de plek waar we de dag daarvoor gebarbecued hadden. We deden er 15 minuten over... In ieder geval was het uitzicht mooi en de wandeling terug ook :) Toen we terug kwamen in het kamp hadden we nog een paar uur voor de bus vertrok en hebben we lekker rond het vuur gehangen.

Oeps! Diner begint, mn tijd is op. Maar ik ben nog lang niet klaar dus ben zo terug ;)

(uur later)

Zo, dat was weer lekker :) Ik heb deze week 'kitchen duty after dinner' wat betekend dat ik samen met drie andere na het avondeten de afwas doe, de etensresten verpak, de tafels schoonmaak en meer van dat soort dingen. Eigenlijk best wel leuk :)

Terug naar de kampeertrip!
Toen de bus kwam reden we naar huis en toen was het al weer afgelopen. Zo.

Thuisgekomen sprong iedereen meteen onder de douche en de volgende dag werden er heel wat vuile wasjes gedraaid. ALLES was namelijk nat van het kamperen, of stonk naar het vuur. Maar het was het allemaal waard.

Zaterdagavond werd er weer flink gefeest en dat was wederom heel gezellig!! Alom vreugde en geluk hiero.
Zondag was een lekkere luie dag: kameropgeruimd, was gedaan, in het meer gezwommen en dat soort weekend dingen meer. Ik begin de weekends hier echt leuk te vinden :)

Geheel tegen mijn eigen verwachtingen in begon ik maandag met de theaterlessen vol energie. Ik voelde me de rest van de dag kip lekker en ook vanmorgen begon ik weer met veel energie. Toen we begonnen met de eerste oefening werd ik echter heel duizelig en voelde ik me in één keer super moe. De afgelopen 2 nachten was ik ook al duizelig toen ik in bed lag dus ik denk dat ik over mijn vermoeidheid heen was en dat 'ie vanmorgen opeens terug kwam. Vanavond ga ik dus vroeg naar bed (na het feestje van de jarige Mikkel) zodat ik morgen weer vol energie (deze keer échte) verder kan.

Voordat ik naar de meeting van de café-group ren wil ik als laatste nog even zeggen: GEFELICITEERD LIEVE MAMMA!

Zo, dat was het voor nu. Later meer! :D
Veel liefs, Suus

  • 30 Augustus 2011 - 20:34

    Merel Dekker:

    Echt heel erg leuk suus !!!!!!!!!!
    Xxxxxxxxx Merel ( je kleine nichtje )

  • 30 Augustus 2011 - 21:49

    Mamma:

    Ik zal je gauw een foto sturen die ik in 1980 gemaakt heb op de Himmelbjerget (die hoogste berg van DK).

    Ennuh, ik was de hele dag blij met je geweldige filmpje!! <<<333

  • 02 September 2011 - 07:46

    Floor:

    Heey nichie! Ben een beetje laat met lezen maar was er nog niet eerder aan toegekomen. Mooi verhaal weer, je beschrijft het allemaal goed! Zie het helemaal voor me ;) al zouden wat foto's ook leuk zijn natuurlijk :P Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 39483

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: