De toon is gezet - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu De toon is gezet - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

De toon is gezet

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Augustus 2011 | Denemarken, Silkeborg

Hallo allemaal!

Ik ben aan het einde gekomen van het eerste weekend in Silkeborg dus het is tijd om weer een verhaaltje te plaatsen (since you've been asking ;D)

Het weekend werd ingeluid met een heeel gezellig welkomsfeest dat de school georganiseerd had. Dit was ook het grote moment dat de tributes gegeven werden dus we keken er allemaal erg naar uit :) Het feest begon met een feestmaal: sushi! :D Nadat we in onze mooiste jurkjes (ik heb er maar één) de rauwe vis en glazen champagne weggewerkt hadden was het tijd voor de tributes. Tegen de etiketten in waren de jongens eerst, en het was geweldig. Het begon met 1 jonge op het podium die het begin aankondigde en al allemaal romantische dingen zei. Vervolgens kwam er een jongen binnen die viool speelde, naar de piano liep en daar begeleid werd door een andere jongen. Daarna kwam de rest binnen, waarna ze met ze alle een lied begonnen te zingen over hoe fantastisch wij er uit zagen. Ik kende het niet, maar ik denk dat het 'You look wonderfull tonight' heette (na even googlen: http://www.youtube.com/watch?v=DQlgcjosN9w). Halverwege het lied zeiden ze in de microfoon omstebeurt wat liefs, terwijl een aantal andere langs kwamen met rode wijn die ze voor ons gekocht hadden.

Na deze spetterende performance was het de beurt aan de meisjes. In een paar minuten waren we omgekleed en waren we ready to go. Ons stuk begon met een meisje dat het in de telefoon uitmaakte met haar vriendje, omdat ze hem niet nodig had. Hierna zongen en dansten we op 'Hit the road, Jack'. Daarna volgden de scene's. We lieten telkens eerst een stuatie zien waar een meisje er alleen voor stond, gevolgd door een scene over de zelfde situatie, maar dan mét een jongen erbij. We zo dus 8 korte scene's: 2 van een feest waar gedanst werd, 2 van een augurkenpot die geopend moest worden, 2 van een stoel in een restaurant die aangeschoven moest worden en 2 van een tasje dat gestolen werd (in de ene werd de dief niet gestopt, in de andere wel). Ik speelde 2x een man in de scene's waar die wel voorkwamen, en dat was super leuk om te doen. Na deze vier situaties kwam het meisje met de telefoon weer op, waarin ze haar jongen smeekte om terug te komen. We eindigde met de vernieuwde versie van het eerste liedje: namelijk 'Pleas come back, Jack'. De jongens vonden heel leuk en hebben zich rotgelachen :)

De rest van de avond heb ik gedanst; veeeeeel gedanst. Er hing een geweldige sfeer waarin iedereen deed wat 'ie wilde doen en gewoon helemaal uit z'n plaat ging. Ik was met iemand aan het praten die zei: 'I think it is so cool that everybody is enjoying every single moment that they're here'. Ik denk dat die woorden en de sfeer die er daar hing perfect uitleggen hoe het er hier aan toe gaat.

Later op de avond was er nog een performence van de music line, die 2 swingende nummers opvoerden. Ook dat optreden was een goed voorbeeld van hoe hoog het niveau hier is! Later gingen ook de mensen uit Afrika nog jammen, die al snel vergezeld werden door muziekale talentjes uit andere delen van de wereld.

Kortom: het was een geweldige avond, die voor mij om 4 uur 's nachts toch echt eindigde.

De volgende dag was een heerlijke luie dag, waarin we 's avond weer aan het feesten gingen. Op het Regatta festival was er namelijk een optreden van een band van oud studenten die het erg ver aan het schoppen zijn in Denemarken. Ze traden op het zelfde grote podium op als waar we eerder op gedanst hebben en het was heel erg gaaf. Voor alle rock liefhebbers: check 'Go Go Berlin' (voor alle luie rock liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=yy0LPppHZrc). Ze hebben nu ook hun eerste EP op iTunes staan! De goede voorbeelden van het Performers House houden maar niet op... Na de optreden hebben we voor de laatste keer het vuurwerk gezien (ik hoop althans dat het vanavond niet weer is wat ik moet echt slapen) en daarna nog even door gefeest in onze eigen huiskamer, die we het café noemen (niet te verwarren met het café dat elke 2e week gehouden wordt op een andere locatie in de school). Voor mij eindigde de avond om 00.45 maar voor vele ging die door tot een uur of 05.00. Achja, zolang iedereen morgen maar weer fris in de "schoolbanken" zit.

Dat is ook precies de rede dat ik nú ga slapen, en later deze week weer van me zal laten horen. Er is namelijk nog zoveel dat ik niet verteld heb! Bijvoorbeeld over hoe lekker het eten is, hoe moeilijk het is om Engels te praten (en vervolgens weer naar het Nederlands te switchen), hoeveel Deens ik om me heen hoor (ze moeten nog een beetje wennen aan het idee dat ik dat NOGSTEEDS niet begrijp), hoe moe ik de hele tijd ben en hoe het nou zit met mijn kamergenoot (ik zou gaan ruilen maar ben van gedachten veranderd dus moest twee keer iemand teleurstellen en kwetsen dus dat was even moeilijk en een beetje kut maar iedereen begreep hoe ik me voel en alles is weer helemaal koek en gebakken ei).

Dat dus misschien allemaal later, nu ga ik slapen. Heel veel liefs en Deense kusjes (heb nog geen idee hoe die zijn dus probeer ze nu op jullie uit ;) Geintje..)!
Suus

  • 21 Augustus 2011 - 21:41

    Floor:

    Wauw wat een mooi verhaal weer! Klinkt ontzettend gezellig allemaal!! Ben nog ff benieuwd naar dat verhaal over het eten en je kamergenoot ;) Hoop dat je er nu in elk geval tevreden over bent!!
    Liefs

  • 22 Augustus 2011 - 09:19

    Annelies:

    Goed dat je dit allemaal op je blog zet, dat maakt de verhalen via Skype nog completer!! Blijft genieten meid!!

    xxx mamma

  • 22 Augustus 2011 - 11:08

    Linette:

    Heee lieve Suus,

    Het klinkt allemaal zooooo vet en gaaf man!! Ik ben trots op je dat je dit allemaal durft en gewoon doet! (ik snap je heimwee natuurlijk ook heel goed) Ik vind het nog steeds stom dat ik je niet meer echt heb uitgezwaaid maar ik hoop dat je misschien even terug komt of dat we met een groepje naar jou toe gaan om je even te zien!!

    Heel veel plezier daar met alles wat je gaat leren en doen! Ik blijf je verhalen lezen!!

    dikke kus Linette

  • 23 Augustus 2011 - 14:33

    Cocky:

    Hé lieve Suus! Ik vind je gewoon geweldig, dat je dit allemaal doet. En af en toe een traantje wellicht? Dat hoort volgens mij ook bij het genieten. Veel groetjes!

  • 24 Augustus 2011 - 19:36

    Doortje:

    Hoi fantastisch lieve nicht ik vind het super dat je dit doet. Ik hoop dat ik je snel weer zie ik hoop dat je nog meer zult schrijven weet ik wat je doet.
    Ik zal je missen Suus xxxxxxxxxxdoortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 39488

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: