Intro week - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu Intro week - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

Intro week

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Augustus 2011 | Denemarken, Silkeborg

Hallo allemaal!

Na wat problemen met internet (krijgt Xana toch een beetje gelijk) heb ik weer een mogelijkheid gevonden om een blogje te schrijven :)

De intro week loopt morgen op z'n eind en we hebben de afgelopen dagen heel wat leuke dingen gedaan met z'n alle. De groep is al best wel hecht en ik denk dat dat de komende weken alleen maar sterken gaat worden. Allemaal mooi dus :)

Afgelopen week hebben we bijvoorbeeld in groepjes de stad verkend door middel van een soort speurtocht waarbij we de voorwerpen moesten vinden die we in een doos te zien kregen en moesten onthouden. Silkeborg is een heel leuk stadje en we hebben dit jaar zelfs het geluk dat het vierjaarlijkse Regatta festival plaats vindt. Er is nu dus 5 dagen feest met bandjes en kermis. Gister was het helemaal bijzonder: een leraar electronic music op onze school is de broer van een hele bekende zanger en comedian in Denemarken en ze deden samen een project door hun beide bandjes samen te voegen. Gister was het laatste concert van die band op het Regatta festival hier, en wij mochten op het podium dansen! Achter de band stond een soort steiger en daar stonden 20 van ons op te dansen. Ik hoorde dat er minstens 8 duizend mensen waren! Beste wel cool dus :)

En morgen staat al weer het tweede optreden gepland! Er is dan namelijk een welkoms feest in de kedelhuset (een losstaand gebouw dat bij de school hoort met een grote zaal, een paar vergaderuimtes en wat music rooms) en alle vrouwelijke studenten hebben de opdracht gekregen om met z'n alle een tribute te maken voor de mannen, and the other way around :) Daar hebben we vandaag dus voor gerepeteerd en dat was heel erg leuk :)

Verder zijn we de afgelopen dagen geintroduceerd in verschillende groepjes: we hebben working group, student groups en morgen mogen we onze keuzevakken kiezen. Met mijn working group (ongeveer 10 mensen) maken we elke maandag en dinsdag de eerste etage en de computerruimte schoon. Verder is de leraar daarvan (Steven, die broer van.. :)) ook mijn contact teacher, maar omdat ik geen les van hem heb beschouw ik mijn eigen lerares meer als mijn mentor. Mijn lerares is Karin, en ze is het hoofd van the theater line. Ze is super aardig en ik merk heel erg dat ze verstand heeft van het gene dat ze doet. Met haar werken we vooral aan onze stem en ademhaling en afgelopen lessen zijn we begonnen met een hele relaxte ademoefening die we in tweetallen uitvoeren.

Terug naar de groepjes :) De student groups mochten we zelf vormen. We kregen eerst uitleg over de drie waar we uit konden kiezen: de techniekgroep, de arrangmentgroep en de cafegroep. Ik koos de laatste: om de week hebben we op vrijdag een cafe in the big stage (in die kedelhuset), waarin studenten mogen optreden met what ever they like. Er is dan ook een bar aanwezig, een gezellige ingerichte ruimte en een thema. De laatste dingen moeten wij met z'n alle organiseren. Morgen is er dus al een soort van cafe, maar die krijgen we cadeau van de docenten :) Over 2 weken is de eerste die we zelf organiseren.

Tot zover al het interessante wat er over vorige week valt te vertellen. Morgen hebben we dus nog les, keuze vakken en het feest. Dit weekend heb ik geen idee wat er gaat gebeuren, ik ben zelf een beetje bang dat het saai wordt. In elk geval kunnen we uitslapen :D En misschien gaan we even de stad in. Ik heb ook gehoord dat er een tafelvoetbaltoernooi gehouden wordt :)

Al met al gaat het dus heel erg goed! 's Avonds heb ik nog wel last van heimwee, ik vrees dat ik daar m'n leven lang niet vanaf kom, maar dat zal in de loop van de komende vier maanden wel wat minder worden. In elk geval vind ik het leuk om contact te hebben met jullie! Ik hoop dat vanaf morgen de wifi het blijft doen zodat we ook een beetje kunnen skypen enzo :)

Dikke kus voor iedereen en voor de mensen die komende week aan spannende nieuwe dingen gaan beginnen: heel veel plezier daarmee! :D

From Danmark with love, Suzanne


  • 18 Augustus 2011 - 21:50

    Annelies:

    Gaaf verhaal zeg! En ik merk dat je veel Engels praat daar, want je beschrijft de dingen in engelse termen, hihihi...
    Leer je ook een beetje Deens (Jai ikke taler Dansk...;)

  • 18 Augustus 2011 - 22:13

    Willemijn:

    Leuk om te lezen hoe het gaat, Suus! Zijn de maaltijden ook met elkaar en gezellig? Gaan die in het weekend ook door of moet je dan zelf koken? Nou ja, ik lees het tzt allemaal wel. Veel succes en plezier met de laatste dagen alweer van je eerste week!

  • 19 Augustus 2011 - 07:32

    Opa:

    'k Ben diep onder de indruk van je lange verhaal. Alle begin is moeilijk maar alles went. Ga vooral genieten zoals ik nu al de indruk krijg dat je bezig bent. De cafe-job is jou wel op het lijf geschreven, dank ik. Is dat 1 keer per week actie? Liefs, Opa

  • 19 Augustus 2011 - 13:32

    Suzanne:

    Dankjullie wel voor de reacties :) Haha, ja dat engels krijg ik er af en toe moeilijk uit ;) En ik leer helaas nog geen Deens.. Ik kon wel kiezen uit het keuze vak 'Deense cultuur en taal' maar er waren ook veel andere leuke dingen dus die heb ik niet mijn hoogste prioriteit gegeven.. De maaltijden zijn ook heel gezellig :D En erg lekker: 2x per dag warm :) Alleen het ontbijt vind ik niet zo geweldig omdat ik het brood niet zo lekker vind, maar er is ook veel fruit en cornflakes.
    En het cafe werk is volgens mij best wel veel, omdat er veel geregeld moet worden, dus ik denk ongeveer 5 uur per week naast de lessen. Maar dat komt wel goed :)

  • 21 Augustus 2011 - 09:10

    Floor:

    Weer een leuk verhaal nichie! Volgens mij heb je een leuke student group gekozen! Kan je gelijk horeca ervaring op je cv zetten ;)
    In Zwitserland moest ik ook echt ff wennen hoor, was ik ook veel aan het skypen, maar ik merkte dat toen ik er wat langer zat en me eigen plekje had gemaakt ik soms vergat aan thuis enzo te denken dus dat komt bij jou vast ook :)
    Liefs!

  • 21 Augustus 2011 - 10:54

    Eeeenya:

    Suuus! Wat vet zeg, meteen al een optreden :) Mijn introweek was ook heel gaaf, veel leuke mensen ontmoet en vooral ook de stad (&cafeetjes, niet onbelangrijk!) leren kennen. Ik vind het nog steeds wel raar dat we niet meer met 't groepje in dezelfde stad zitten... Maar als jij je blog bijhoudt leef ik toch een beetje met je mee :)
    X+knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 39490

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: