Doei! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu Doei! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Suzanne Dekker - WaarBenJij.nu

Doei!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Januari 2012 | Nederland, Schiphol

Hola!

Daar ben ik weer, op reis! Op dit moment nog op Schiphol, in de comfortabele banken van een één of andere lounch. Nog iets meer dan een half uurtje, dan vertrekt ons vliegtuig naar Lima!

Na mijn avontuur in Denemarken is dit de tweede keer dit jaar dat ik voor zo'n lange tijd weg van huis ben. Toch is dit weer iets totaal anders. Ten eerste is Peru een compleet onbekend land, met een heel andere cultuur, een vreemd klimaat en allemaal vreemde gebruiken (denk ik :)). Ten tweede ben ik nu samen met Maud! Het voelt super fijn om te weten dat we dit avontuur met z'n tweeën aangaan, dat we nooit alleen zijn en elkaar goed kennen en vertrouwen. Verder is ze ook nog best aardig, dus dat is mooi meegenomen.
Ik kan nog wel even doorgaan over de verschillen, maar voor het gemak daag ik jullie uit die verder zelf te zoeken. Het zijn er waarschijnlijk meer dan zeven, alleen al in het programma van de reis.

De eerste vier weken logeren we bij een gastgezin en volgen we Spaanse lessen, daarna verhuizen we naar een appartement en gaan we helpen in het project. Dit alles in het mooie Cusco!

Maud en ik zijn al een tijd bezig met de voorbereidingen. De meeste tijd daarvan waren we bezig met het benefietconcert. Voor iedereen die het gemist heeft (shame on you): zondag 8 januari hadden we een benefietconcert georganiseerd, waarmee we geld opgehaald hebben voor het project waar we straks vrijwilligerswerk gaan doen. De eindstand is ruim €1.400,-! Super blij zijn we daar mee natuurlijk, en het is onze missie om daar hele mooie dingen mee te doen voor de straatkinderen in het project Qosqo Maki.

Over dit alles snel meer, we hebben namelijk een vliegtuig te halen :)

See you on the other side!
Liefs, Suus

  • 19 Januari 2012 - 11:05

    Nina:

    HOI HOI HOI dit klinkt mooi!!! :) heel veel plezier reislustige meisjes! Heb een goeie reis! Wat een luxe om op de lounge banken van het niemandsland internet bij het handje te hebben. Ik kan alleen maar zeggen: geniet van alle avonturen! En als jullie nog vraagjes hebben, you know where to find us ;) maar nu vooral laat het maar lekker allemaal over jullie heen komen, super tof!!
    kus!

  • 19 Januari 2012 - 12:11

    Willemijn:

    Bueno paseo!

  • 19 Januari 2012 - 13:19

    Saptarshi:

    Kan niet wachten om wederom je prachtige verhalen te lezen suus! Heel erg jammer dat ik er niet kon zijn bij jullie benefietconcert! Geniet ervan, want voor je het weer ben je weer terug in NL! XXX

  • 20 Januari 2012 - 08:30

    Emma:

    SUUUUUSS! mis je nu al maar heel veel plezier. Jij ligt nu te slapen in Lima en ik zit bij economie. Dus denk daar maar aan dan geniet je sowieso ;)

    Xxxxxxxxxxxxx

  • 21 Januari 2012 - 07:03

    Doortje :

    he suus is het al leuk of heb je nog niets gedaan??
    xxxxxxxxxxxDoortje

  • 21 Januari 2012 - 08:48

    Geeske:

    Haha, Verder is ze ook best aardig ;).
    Inmiddels ben je er al, maar heel veel plezier, geniet ervan en ga maar lekker Spaans leren!!

    Liefs

  • 22 Januari 2012 - 11:02

    :

    Lieve Suus, jullie liggen hopelijk nog lekker te slapen, ik schuif over een uurtje aan 't diner! Heel veel plezier daar, hopelijk hebben jullie daar beter internet+elektriciteit+warmte (hoe warm/koud is 't daar?) dan hier :P
    Hebben jullie de kindjes al gezien, of hebben jullie eerst spaanse les zonder de kindjes? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, xxx!

  • 23 Januari 2012 - 19:33

    :

    He jij ook in Peru? Wat toevallig! Like like

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Ik ga van 13 augustus tot 17 december naar Denemarken voor een toneelcursus en van 19 januari tot 26 april naar Peru voor Spaanse lessen en vrijwilligerswerk, samen met Maud. Woehoe! En nu zijn we met z'n vieren door Amerika aan het rijden, van Washington DC naar San Francisco, California.

Actief sinds 12 Aug. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 39487

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Amerika

19 Januari 2012 - 27 April 2012

Peru!

13 Augustus 2011 - 18 December 2011

Denemarken, Silkeborg

Landen bezocht: